تبلیغات
کنکور91 - مشاوره ی تغذیه ای

مشاوره ی تغذیه ای

نویسنده :حسام
تاریخ:سه شنبه 3 آبان 1390-05:11 ب.ظ

از نکات مهم و به عبارتی کلید موفقیت در کنکور برای داوطلبان، داشتن الگوی غذایی مناسب و دریافت تمام گروه‌های غذایی در زمان‌های مناسب، در طول روز است. چراکه بسیاری از افراد در طول روز ساعت‌های طولانی مطالعه می‌کنند و به علت عدم توجه به تغذیه‌ای صحیح، دچار افت قند خون شده و همین مسأله به طور مستقیم و غیر مستقیم، سبب کاهش تمرکز و توان یادگیری در فرد می‌شود.‌های طولانی مطالعه می‌کنند و به علت عدم توجه به تغذیه‌ای صحیح، دچار افت قند خون شده و همین مسأله به طور مستقیم و غیر مستقیم، سبب کاهش تمرکز و توان یادگیری در فرد می‌شود.

مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات نظیر «نان، برنج، رشته و سیب زمینی» در هر وعده‌ی غذایی نقش مهمی در پیشگیری از این مورد دارد. البته زمانی این مسأله می‌تواند حل شود که مصرف کربوهیدرات همراه با غذاهای حاوی پروتیین نظیر «گوشت، لوبیای سویا، شیر و ماست و حبوبات» باشد.

بسیاری از داوطلبان و حتی والدین آنها به اشتباه، جهت افزایش انرژی در بدن، هنگام مطالعه به مصرف «شکلات، کیک، آبنبات، دسر و شیرینی» روی می‌آورند. این عادت غذایی نه تنها سبب تنظیم قند خون و افزایش انرژی در بدن نمی‌شود، بلکه سبب چاقی، وافت ناگهانی قند خون و به دنبال آن سردرد و سرگیجه می‌شود.

مصرف انواع میوه و سبزی در داوطلبان به دلیل دارا بودن انواع ویتانین‌های دخیل در آزاد سازی انرژی و افزایش توان یادگیری از موارد مهم دیگری است که متأسفانه بسیاری از داوطلبان به آن بی‌توجه هستند. «هویج، کلم، قارچ، زغال اخته، ذرت» از جمله مواد غذایی مهم در تأمین نیازهای سلول‌های عصبی و مغزی هنگام مطالعه بوده که معمولاً مورد بی‌توجهی داوطلبان قرار می‌گیرند.

معمولاً از «کنجد، گردو، پسته و سویا» به عنوان میان وعده در طول روز کمتر استفاده می‌شود. اهمیت ندادن به بحث تغذیه و به جای آن تمرکز روی استرس و اضطراب، سبب کاهش عملکرد سیستم ایمنی و به دنبال آن ابتلای مکرر به بیماری‌های عفونی، مشکلات دستگاه گوارش، نظیر یبوست، سوء هضم و نفخ می‌‌شود. لذا تغذیه اهمیت بسیاری در رسیدن به موفقیت در امر کنکور داوطلبان عزیز دارد.

 


داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر